Przedsiębiorco, nadchodzi rewolucja!
Zapomnij o tradycyjnych listach poleconych! Czas na... system e-korespondencji z urzędami! Poznaj e-Doręczenia, czyli Krajowy System Doręczeń Elektronicznych.
➡️ Jak to działa?
🔵 rejestrujesz swoja skrzynkę e-Doręczeń na www.biznes.gov.pl
🔵 odbierasz wszystkie urzędowe pisma i dokumenty bezpośrednio na maila - szybko, wygodnie i bezpiecznie.
🔹 Po otrzymaniu pisma na skrzynkę e-Doręczeń, dostaniesz awizo mailowe.
🔹 Od momentu otrzymania awizo, masz 14 dni na odbiór pisma.
🔹 Po upływie 14 dni, pismo uznawane jest za doręczone.
📣Przypominamy, że założenie elektronicznej skrzynki doręczeń dla firm jest obowiązkowe.
➡️ Od kiedy?
Obowiązek utworzenia elektronicznej skrzyni e-Doręczenia dla:
🔵Firm w KRS
🔹nowe przedsiębiorstwa założone po 30.12.2023 r. tworzą skrzynkę przy rejestracji działalności
🔹istniejące przedsiębiorstwa mają czas do 🗓️10.03.2024 r.
🔵CEIDG
🔹nowe działalności założone od 01.01.2024 r. tworzą skrzynkę przy rejestracji działalności
🔹obecni przedsiębiorcy mają czas do 🗓️30.09.2026 r.
💡 Ważne informacje:
🔵 osoby prywatne są zwolnione z obowiązku e-Doręczeń
🔵 firmy w KRS muszą wyznaczyć administratora skrzynki
🔵 CEIDG: zarządzanie indywidualne lub przez administratora
🔵 w przypadku zmian adresu koniecznie jest zaktualizowanie danych w e-Doręczeniach
📣 Przypominamy, system e-Doręczeń ma za zadanie ułatwić codzienną komunikację z urzędami.